01/27/2023
This Day In History
Spread the love

1789 – George Washington transmits the proposed Constitutional amendments (The United States Bill of Rights) to the states for ratification.

1861 – Former US VP John C Breckinridge flees Kentucky.

1895 – 1st cartoon comic strip is printed in a newspaper.

1916 – San Diego Zoo founded.

1919 – US President Woodrow Wilson has a stroke, leaving him partially paralyzed.

1932 – Washington Redskins (as Boston Braves) play franchise’s debut NFL game; lose 14-0 to Brooklyn Dodgers at Braves Field.

1936 – 1st alcohol power plant forms, Atchison, Kansas.

1938 – Future Baseball Hall of Fame pitcher Bob Feller strikes out record 18 Detroit Tigers; his Cleveland Indians still lose 4-1 at Cleveland Stadium.

1944 – US B-17’s drop pamphlets on Walcheren.

1950 – 1st strip of Charlie Brown, “Li’l Folks”, later “Peanuts”, by Charles M. Schulz published in seven nationwide newspapers.

1961 – “Ben Casey” premieres on NBC-TV.

1967 – Thurgood Marshall sworn is as 1st black Supreme Court Justice.

1970 – Detroit general manager Jim Campbell gives controversial Billy Martin a 2-year deal (1971-72) to manage the Tigers at a well above MLB average annual salary of $65,000.

1983 – Green Bay Packers erupt for NFL record 49 points in the first half (35 in the second quarter) to clobber the Tampa Bay Buccaneers, 55-14 at Tampa Stadium.

1990 – US Senate votes 90-9 to confirm David Souter’s appointment to Supreme Court.

1999 – Boston’s Ray Bourque becomes highest goal-scoring defenseman in NHL history; 386th career goal in Bruins’ 3-1 win v Carolina Hurricanes, moves him 1 ahead of Paul Coffey.

2001 – NATO backs US military strikes, following 9/11.

2016 – Veteran broadcaster Vin Scully calls his final LA Dodgers game (7-1 loss in SF) after 67 Major League Baseball seasons.

2018 – Saudi American journalist Jamal Khashoggi enters the Saudi consulate in Istanbul, never to be seen again prompting a diplomatic crisis.

2019 – Prince Harry, Duke of Sussex and Meghan, Duchess of Sussex sue British newspaper The Mail on Sunday claiming it published her private letter.